Chillen in Chili... - Reisverslag uit , van jojanneke morsch - WaarBenJij.nu Chillen in Chili... - Reisverslag uit , van jojanneke morsch - WaarBenJij.nu

Chillen in Chili...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg jojanneke

15 Maart 2007 | ,

We kwamen er net achter dat we onze laatste busrit achter de rug hebben, yeeeehhh!!! Ik wens de komende weet ik het hoeveel tijd niet meer in een bus te zitten! Zijn inmiddels wel volledig geconditioneerd..zodra we in een bus stappen worden we suf en slaperig en zakken we zo weg, hahaa, hoe snel je je aan kunt passen!
Anyway..even een stukje terug in de tijd, vanaf La Paz namen we..jaja...de nachtbus naar het Zuiden van Bolivia, naar het dorpje Uyuni. Vlak bij Uyuni liggen de grootste zoutvlaktes ter wereld. In de zomer vind je daar dus 12.000 km aan zout...in het regenseizoen (nu dus..) ligt er een laagje water over de zoutvlakte waardoor je een geweldig mooi spiegeleffect krijgt. We reden erheen in een 4x4 samen met vier argentijnse meiden. Al op de heenweg stonden we ruim een uur stil omdat de auto er geen zin meer in had...maar de gids bleef enthousiast. Na een geweldige tocht over de zoutvlaktes en een bezoek aan Isla de los Pescadores, waren we de laatste jeep die besloot om maar weer eens terug te gaan. De eerste keer dat de auto het midden in het zout begaf waren we nog vrolijk, de zon was nog net niet onder, prachtige omgeving..al begon het wel wat kouder te worden...Toen we voor de vierde keer stilstonden waren we het vertrouwen in de gids en in de auto een beetje kwijt, het was al lang donker en in de verste verte was alleen maar zout te zien, hmm. Gelukkig kwam er een pick up langs, en konden we met z´n allen achter in de bak, vreselijk koud maar een uur later waren we wel weer in de bewoonde wereld!! Later hoorden we dat een andere jeep ook gestrand was midden op de zoutvlaktes en dat die mensen daar dus moesten overnachten, kouououd!!

Vanaf Uyuni zijn we met een (andere....) 4x4 naar beneden gereden naar de grens met Chili, hadden leuk reisgezelschap van drie Fransen, een Chileen en wij. Onderweg overnacht op matrassen van stro, ´s morgens heel vroeg op en weer verder. In Chili kwamen we aan in San Pedro, een dorpje in de Atacama woestijn. Heel mooi om eind vd middag daar de zon onder te zien gaan in het rode zand.
Vanaf San Pedro 24 uur in de bus naar Santiago, inderdaad ja, 24 uur!! En Santiago is leuk! Sowieso is Chili een heel verschil met Peru en Bolivia..alleen al de toiletten bijvoorbeeld, die hoef je niet meer zelf met een emmertje water door te spoelen! De wegen zijn veel beter, de steden schoner, de mensen zijn ook erg vriendelijk (behalve dan die ene die het in zijn hoofd haalde om mijn portemonne te stelen, grr!). Vanaf Santiago zijn we nog naar Valparaiso en Vina del Mar geweest, meer aan de kust. Nu weer terug in Santiago om morgenvroeg het vliegtuig naar Lima te nemen. Daarna vliegen we vanaf Lima naar Bonaire om daar nog een paar daagjes te relaxen van onze zware reis..ghihih!!

Liefs...

• 15 Maart 2007 - 21:20

Ryan:

Wederom leuk geschreven lieverd....zie je op Bonaire...eindelijk is het zover... ;o)

Lieve zoen

• 15 Maart 2007 - 21:30

Ryan:

Mooie plaatjessssss.....echt super.....

xje

• 15 Maart 2007 - 21:43

Sabina:

Leuk stukkie, vooral dat begin van die bus!!!hihi
    x Sieb

• 15 Maart 2007 - 21:57

Tineke:

WWow, wat een prachtige zoutvlakte.Onwerkelijk.Nog even en dan kom je weer in het makkelijke leventje. Met spoeltoilet enz.Wat zul je die emmertjes missen. Tot gauw lieverd!!

• 16 Maart 2007 - 07:19

Nynke:

Hey Jo,

super mooie foto's van die zoutvlaktes. Heel gaaf!!
    Kan me een voorstelling maken van het enigszins primitieve leven daar en ja, dat ben je wel een keer beu :-)

Nou meisje, geniet nog lekker van een "welverdiende" vakantie op Bonaire en tot heel gauw.

Dikke kus, Nyn

• 16 Maart 2007 - 18:17

Madelon:

Jammer dat de reis alweer voorbij is. Begon net uit te kijken naar de foto's en verhalen! Jammer van je proto+inhoud. Hoop dat je hem een rotschop verkocht hebt! Veel plezier op Bonaire en in Hollanda!! Kusss, Lon

• 25 Maart 2007 - 14:59

Steven:

Hola dushi,
    Ik heb je net gemist in Chili!! was daar 2 dagen geleden gestrand in Santiago nadat we in Mendoza argentina gingen raften !! en de bodegas bezocht natuurlijk.. Die Malbec is de shit daaro!! mejor mucho!!vino tinto andale!
    Bruiloft (en mijn verjaardag..30tug) was te gek en San Antonio de areco muy linda! muchos asados e fiesta, total borachos. Ook nog gesurft in Quiquin!
    Nu weer in Buenos Aires.

Spreek je snel weer ciao
    steven x

• 26 Maart 2007 - 09:53

Henriet:

Hey Jojanneke! oww bonaire!! ben jaloers op je!! nog even en dan weer naar het koude Nederland???
    ik heb de baan in Limburg!! duss je moet zeker een keer langs komen!
    Nog veel plezier en genietse..

Groetjes,
    Henriet (je ex-collega die snorkelen nu wel mist haha!)

• 08 Mei 2007 - 17:15

Folkert:

Hoi Jojanneke,
    je kent me niet maar ik zocht het emailadres van Michiel Krediet, even gegoogled en ik vindt deze site met een bericht van de piloot!, Alleen geen emailadres, zou je me dat kunnen forwarden?

alvast hartelijk dank

folkert@raketnet.nl