Bolivianos - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van jojanneke morsch - WaarBenJij.nu Bolivianos - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van jojanneke morsch - WaarBenJij.nu

Bolivianos

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg jojanneke

04 Maart 2007 | Bolivia, La Paz

Via mijn reislustige tante, die vorig jaar al een bezoek aan Peru had gebracht, had ik het adres gekregen van het Ninoshotel (www.ninoshotel.com)vlak bij Cuzco...opgericht om straatkinderen van de straat te houden zeg maar. Dat vonden Sieb en ik wel een nobel doel, en dan hadden wij meteen even tijd om uit te rusten van de inca trail en onze overtollige kleding te dumpen. Wij dus op naar de ninos hacienda...en het was geweldig! Iedereen die ooit nog van plan is naar Peru te gaan raad ik deze hacienda met stip aan!! Heerlijk hangen bij het haardvuur, kunt er urenlang paardrijden, lekker gemasseerd worden en het eten is top.

Daarna zijn we met de bus naar Puno vertrokken. Puno ligt aan de rand van het Titicacameer (waarschijnlijk heeft iedereen vroeger braaf op school geleerd dat dit het hoogstgelegen meer ter wereld is, is dus nie zo....geloof dat er in Chili een poeltje ligt dat net een paar luttele metertjes hoger ligt..) Met een bootje gingen we (wederom ´s morgens errug vroeg, vinden ze leuk hier..) het meer op. Als eerste bezochten we de floating islands, geweldig om te zien!! Van een soort dik riet dat daar veel groeit bouwen deze mensen dus gewoon hun eigen drijvende eilandjes, deze gaan een paar jaar mee en moeten dan weer vervangen worden...nogal een klusje..Ze maken er echt alles van dat riet, de bodem, de huizen, bedden, stoelen, boten...en het onderste witte gedeelte eten ze ook nog (smaakte beetje naar sla, niet verkeerd!). Deze mensen leven echt nog zo blij en simpel, en waren zo vriendelijk, geweldig om dit een keer te kunnen zien!! ´s Middags naar het eiland Aquila, ook erg mooi, maar viel een beetje in het niet bij de indrukken van de ochtend...

Na Puno wederom per bus naar Copacabana, Bolivia. Leuk hippie achtig stadje, het paradijs voor vegetariers! Helaas regende het er nogal veel en zijn Sieb en ik dus naar La Paz vertrokken...zijn niet van plan erg lang in Bolivia te blijven in verband met dreigende burgeroorlog, en wil bij mijn pa en ma natuurlijk geen hartverzakking veroorzaken! Liefs..

  • 04 Maart 2007 - 16:15

    Steven..:

    pfffffff reizen is cool!

  • 04 Maart 2007 - 16:48

    Nynke:

    Hey meisje,

    goed om te lezen dat jullie ook nog goede doelen steunen ;-) Prachtige foto's wederom en heerlijk om je zo regelmatig voorbij te zien komen. Doe voorzichtig dan kan iedereen straks weer van je genieten!

    Dikke kus, Nyn

  • 04 Maart 2007 - 19:49

    Wij:

    Rieten eilanden, hmm. Onthoudt je de techniek even? Voor als we hier last krijgen van teveel water. Kan tepas komen. Blij dat je ook om onze gemoedsrust denkt. I.v.m. Bolivia. Prachtige foto's hoor. En leuke muts!

    dag lieverd.

  • 04 Maart 2007 - 20:40

    Rita:

    Hoi,
    die rieten eilanden zijn geweldig hè, Thor Heijerdal heeft er geleerd zijn boot de RA te bouwen.
    En dat Ninos hotel, daar zou ik zo wel weer even uit willen puffen.
    Je hebt toch wel van die lekkere warme wollen alpaca wanten gekocht? Zo niet, dan kun je ze in de winter in nl van mij krijgen!
    Doeg, geniet ervan Rita

  • 05 Maart 2007 - 08:15

    Ryan:

    Geweldig om je verhaal te lezen lieverd. Dit in combinatie met de foto's geeft ook ons de kans te beleven hoe het daar is. Top...!! Ik kan hier de cultuur, de geweldige natuur en alles er omheen al opsnuiven, kun je nagaan hoe het voor jullie voelt.

    Snap er steeds minder van dat ik in een de vele reizen nooit Peru en omgeving hebt opgenomen. Maarrrrr, wat niet is kan nog komen...alleen niet alleen dan... ;o) Zoals je zei....Argentinië gaan we zeker samen ontdekken en er is buiten dat nog zoveel te ontdekken...kijk er nu al naar uit!!!

    Geweldige foto's dus...en die met dat mutsje...miss panfluit...haha....heerlijk....vooral om zo ook je oogjes weer even te kunnen zien schitteren...heb er even bij weg zitten dromen....maar goed, we hadden het over de omgeving....

    Nog 12 daagjes en we zien elkaar weer op Bonaire...daar nog even heerlijk samen genieten en ook met Sabina uiteraard....ik kan niet wachten, maar dat lijkt me duidelijk.... ;o)

    Verder weet je wel wat ik allemaal tegen je wil zeggen....

    Liefs en een dikke zoen.....ene you know.... t.o.y.a.l.

    Ryan

  • 05 Maart 2007 - 14:00

    Michel:

    Wow! Wat een hopi mooie fotos!!

  • 05 Maart 2007 - 19:23

    Madelon:

    Heej Jo!!
    Als de huisbazinfeeks nog vervelender wordt, knoop ik ook een hutje in elkaar!
    Kusss

  • 09 Maart 2007 - 11:20

    Moos:

    He, he... Eindelijk heb ik dan de foto's gezien! Sieb had me al verwezen naar jouw site, maar het mislukte steeds. Heb meteen maar even al je foto's bekeken.... Wat een rotleven heb jij toch..... zucht.....
    Leuk om die foto's van de Rancho te zien. Over twee weken ben ik daar ook. Ja, toch wel. Onze andere reis ging helaas niet dorr, dus hebben we het nog 1 keer geprobeerd bij de mannen van de Rancho en jawel!!! Ze hadden nog een plekkie voor ons. Vind het allemaal reuze spannend, maar heb er heel veel zin in!

    Heb jij het ook naar je zin. Las dat jullie nu lekker in het warme Chilli zitten. Te gek man.

    Heel veel plezier nog!

    Groetjes Simone

  • 14 Maart 2007 - 13:30

    Floor:

    Hey hoi!!! wauw!!! echt geweldig, ook ik zit helemaal weg te dromen bij het zien van je mooie foto's..... ben ook een reisje aan het plannen, dus denk dat ik je zeer binnenkort eens ga mailen om wat daar-moet-je-zeker-heen-plekjes van je te horen!!!!
    ik heb inmiddels ook een kite-cursus gedaan in venezuela....helemaal het einde, en ik ben zo gigantisch verslaafd geraakt!!!! heb mijn eigen kite-set aangeschaft en elk weekend op st. Joris te vinden....!!!!
    Geniet van je laatste weekjes, ik blijf jullie via je site volgen!
    Hele dikke kroel Xxfloor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, La Paz

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

08 December 2007

Red Sea Rib Rally

09 Augustus 2007

Terug van weggeweest...

15 Maart 2007

Chillen in Chili...

04 Maart 2007

Bolivianos

25 Februari 2007

Cuzco is coooool!!!
jojanneke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 43543

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: